20 January 2006,06:45
Abu Hamza y el MI5
En el juicio que se celebra contra Abu Hamza por sus "prédicas" a los musulmanes, algunas cosas salen a la luz que son difíciles de entener. Según publica The Times:
ABU HAMZA AL-MASRI held secret meetings with MI5 and Special Branch at which he was told that he was free to preach what he liked as long as there was no bloodshed in Britain, the Old Bailey was told yesterday.

Intelligence agents told the radical cleric that he had been under surveillance since 1994, although they had not sought a meeting with him until 1997.

Giving evidence at his trial for using his sermons to solicit murder and incite racial hatred, Abu Hamza said that Special Branch officers had asked him to come to Scotland Yard without his solicitor. “I said, ‘My sermon, is it a problem?’ They said, ‘No, freedom of speech, you don’t have to worry unless we see blood on the streets’.” (...)

The cleric strongly denied that he was racist, saying: “You never distinguish between any colour or any race because they are all the people of God.”

he said that Muslims had difficult relationships with the Jews because of usury, gossip and “doing tricks with God”. More importantly, he said, he was deeply opposed to Zionists who hid behind Judaism.

I asked about supporting groups abroad and they told me there was no law against that at the moment, but it was coming. That was very important to me.”

In 2000, at a meeting with an MI5 agent, Abu Hamza was given a warning for the first time about some of his public comments. He said: “They told me I was walking a tightrope.”

El MI5 sostuvo conversaciones con Hamza en la que le dijeron que era libre de decir lo que quisiera mientras no hubiera un baño de sangre en Inglaterra. Negó que fuera un racista [por sus ataques a lso judíos] diciendo que todos son personas de Dios... PERO que lso musulmanes tenían malas relaciones con los judíos, por la usura, el cotilleo y por "hacer trucos con Dios" (menudas razones). Más importante, era muy opuesto a los Sionistas que estaban detrás del Judaísmo.

"Pregunté sobre apoyar a grupos fuera de Inglaterra y me dijeron que no había ninguna ley contra eso, en este momento pero que la habría pronto. Eso fue muy importante para mí" (hmmm, ¿miedo?). En el 2000, en un encuentro con una agente del MI5, se el dio el primer aviso: "Me dijo que estaba caminando sobre la cuerda floja".

¿Los servicios secretos sirven para algo? Porque no me creo que no supieran que este señor decía cosas tan "bonitas" como que a "los infieles había que matarlos y que eso era un deber de un musulmán". ¿Los ingleses son infieles? Sí. ¿Cuánto tiempo iba a pasar hasta que mataran ingleses? Poco, desgraciadamente.

Estos espías parecen la Pantera Rosa. ¿Dónde está James Bond? Caray, los héroes peliculeros siempre desaparecen cuando más se les necesita....


Technorati Tags : , ,
Powered By Qumana
 
posted by Spanish Eowyn
Permalink ¤
Red de blogs AntiZP

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 2.5 License.



Join the Blue Ribbon Online Free Speech Campaign
Join the Blue Ribbon Online Free Speech Campaign!

Si quieres un icono como este para tu blog, pincha aquí

Help Darfur